Terug

Bedrijfsadministrateur/ Junior assistant accountant

Welkom!
Op deze pagina vind je alle belangrijke informatie over leermiddelen en de start van jouw schooljaar.

Leermiddelen

Voor het leveren van de leermiddelen (boeken, licenties, werkkleding etc.) die jij nodig hebt voor het volgen van je studie werken wij samen met Studers. Zij hebben het complete pakket voor je klaarliggen zodat je alles in één keer kunt bestellen en laten bezorgen. Zo weet je zeker dat je niets over het hoofd ziet. Het is niet verplicht om je leermiddelen hier te bestellen, maar het is wel handig. 

Klik hier om naar de site van Studers te gaan. 

Heb je financiële ondersteuning nodig omdat je je leermiddelen niet kunt betalen of heb je andere vragen over schoolkosten (zoals bijvoorbeeld over lesgeld of studiefinanciering)? Check dan onze pagina: schoolkosten en financiële ondersteuning. 

Aanschaf laptop 

Voor alle opleidingen bij MBO Utrecht heb je een laptop nodig. Als je nog geen laptop hebt moet je er verplicht een aanschaffen. 

Voor de meeste opleidingen is een basis laptop voldoende. Check aan welke eisen jouw laptop moet voldoen. 

Programma eerste lesweek

(Excellent-studenten, zie informatie over start schooljaar onder ‘leerjaar 3’) 

Je hebt het eerste jaar flink wat financiële kennis opgedaan en vaardigheden geoefend. Dat ga je nu laten zien op jouw stage. Jouw stagedagen zijn op maandag, dinsdag, woensdag en donderdag. Op vrijdag heb je les op school.  

De stageperiode start op maandag 29 augustus, maar we starten eerst op school (introductieweek). 

Individuele gesprekken 

In de week van 22 augustus vinden ook individuele kennismakingsgesprekken met jouw studieloopbaanbegeleider plaats volgens planning. Je wordt hiervoor via jouw schoolmail uitgenodigd. 

Tijdens deze week vinden ook de introductiedagen van de eerstejaars studenten Financieel plaats. Mogelijk vragen we jou als ouderejaars student mee te helpen bij de begeleiding van onze eerstejaars studenten (als peerbuddy). 

Start lessen 

Vrijdag 2 september starten we met het onderwijsprogramma (lessen) van jouw leerjaar. 
Het is belangrijk dat je jouw leermiddelen (boeken, licenties, e.d.) besteld hebt en dat je beschikt over een goedwerkende laptop. 

We zien je graag uitgerust weer op school!   

BPV

BPV-informatiebijeenkomst 

Je wordt op school verwacht op maandag 22 augustus om 13.00 uur op de Daltonlaan 200, 3e verdieping (aula).  

  • Je ontmoet daar jouw (nieuwe) klasgenoten en de BPV-begeleiders.  
  • Je ontvangt belangrijke informatie over de stage zodat je de week erna goed voorbereid kunt starten op je stageplek.  
  • Ook krijg je het BPV-informatiemapje uitgereikt. 

Als je in de zomervakantie een stageplek gevonden hebt, zorg je ervoor dat je de aanvraag Praktijkovereenkomst gemaild hebt naar het BPV-bureau (BPV-AL23@mboutrecht.nl), met jouw BPV-begeleider (bpvfma@mboutrecht.nl) en SLB’er in cc. 

Nog geen stageplek 

Ook degenen die nog geen stageplek hebben, komen maandag 22 augustus om 13.00 uur naar school. Je wordt met je laptop (en oplader) verwacht, met cv/sollicitatiebrief en een actueel logboek met sollicitatieactiviteiten. We bespreken dan hoe het verder gaat met het zoeken naar een stageplek. Je gaat in ieder geval deze week benutten om alsnog een erkende stageplek te vinden.  

Vragen? Wij helpen je graag!

Kijk eerst of het antwoord op jouw vraag in de lijst met veelgestelde vragen op onze website staat. Staat het antwoord er niet tussen? Neem dan contact op via WhatsApp, e-mail of telefoon:

Let op: in de zomervakantie zijn we op werkdagen tussen 10.00 en 14.00 uur alleen via mail en WhatsApp bereikbaar.

Locatie

Academie voor Economie en Ondernemen

Daltonlaan 200
Utrecht


+31 (0) 6 257 050 51 (WhatsApp)

De Academie