Tim Achterberg van MBO Utrecht winnaar van ‘Pimp your Future’

Tachtig studenten van de Academie voor Horeca en Toerisme deden afgelopen week mee aan ‘Pimp your Future’. Deze themaweek, een samenwerking tussen CNV Vakmensen en MBO Utrecht, is bedoeld om studenten goed voor te bereiden op een stage of een baan. Het project werd donderdag 21 mei afgesloten met een slotevent waarin acht finalisten hun Elevator Pitch presenteerden. Tim Achterberg werd uitgeroepen als winnaar, vanwege zijn enthousiaste verhaal en zijn creatieve geluid.

De studenten volgden workshops, kregen een presentie van werkgevers, hoorden ervaringen van oud-studenten en werkten aan een pitch, waarin ze leerden zichzelf kort te presenteren. “We willen de studenten graag bewust maken van zichzelf en van hun ambities,” zegt Jurian Mast, projectmedewerker van Probeer-de-Bond (CNV Vakmensen). “We geven ze praktische handvatten voor als ze straks gaan solliciteren. Hoe onderscheid je jezelf op social media, hoe presenteer je je bij een werkgever? Wat verwacht je zelf en wat verwacht je werkgever van je? Daar krijgen ze tijdens ‘Pimp Your Future’ allemaal praktische handvatten voor.”

De eerste dertig seconden van een sollicitatiegesprek zijn bepalend, de eerste indruk. Robert Leeftink: “Een goede opleiding is belangrijk, maar in sollicitatiegesprekken is een goede presentatie zeker net zo belangrijk. In je presentatie vertel je waarmee jij je onderscheidt van de andere kandidaten en waarom een werkgever voor jou moet kiezen.”

De themaweek volgde op het succes van vorig jaar. Toen deden bijna 200 studenten van de academie voor techniek van MBO Utrecht mee aan ‘Pimp Your Future’. Gezien de positieve reacties, krijgt dit thema zeker een vervolg

tim-winnaar-pimpyourfuture

Deel deze pagina: