Wat leuk dat je komt studeren bij MBO Utrecht. Op deze pagina vind je de informatie die je nodig hebt voor het nieuwe schooljaar.
Tijdens de plaatsingsdag kom je met andere aankomende studenten op school kijken. Je maakt kennis met een aantal van onze docenten en krijgt informatie over bijvoorbeeld de start van het schooljaar of je stage. Daarnaast kijken we of je studentdossier volledig is, denk hierbij aan je ID, vooropleiding, foto voor je schoolpas en een ondertekende onderwijsovereenkomst.
Op deze pagina kun je kijken wanneer de plaatsingsdag van jouw opleiding is. Je krijgt een e-mail waarin staat op welke tijd wij jou hebben ingepland.
Vragen
Heb je vragen over de plaatsingsdag? Of kun je niet aanwezig zijn op de plaatsingsdag? Mail dan naar studentadministratie@mboutrecht.nl of stuur een appje naar 06 – 257 050 51.
Voor het leveren van de leermiddelen (boeken, licenties, werkkleding etc.) die jij nodig hebt voor het volgen van je studie werken wij samen met MBO Webshop. Zij hebben het complete pakket voor je klaarliggen zodat je alles in één keer kunt bestellen en laten bezorgen. Zo weet je zeker dat je niets over het hoofd ziet. Het is niet verplicht om je leermiddelen hier te bestellen, maar het is wel handig.
Vanaf 1 juli kun je de leermiddelenlijst bekijken en vanaf 1 augustus kun je de leermiddelen bestellen. Heb je voor 15 augustus besteld? Dan worden je boeken voor de start van het nieuwe schooljaar bezorgd.
Heb je financiële ondersteuning nodig omdat je je leermiddelen niet kunt betalen of heb je andere vragen over schoolkosten (zoals bijvoorbeeld over lesgeld of studiefinanciering)? Check dan onze pagina: schoolkosten en financiële ondersteuning.
Voor alle opleidingen bij MBO Utrecht heb je een laptop nodig. Als je nog geen laptop hebt moet je er verplicht een aanschaffen.
Voor de meeste opleidingen is een basis laptop voldoende. Check aan welke eisen jouw laptop moet voldoen.
Ik vond mijn eerste jaar bij MBO Utrecht enorm leuk. Heel veel geleerd en ik ben gegroeid als persoon. Daarnaast heb ik mensen ontmoet waar ik tot op de dag van vandaag heel dankbaar voor ben.
Tijdens de introductieweek ga je kennismaken met de docenten, medestudenten en de school. Hier kan je vinden welke dagen wij activiteiten voor je hebben gepland.
Woensdag 23 augustus: Tijden 10.00 uur -14.00 uur. Kennismaking met elkaar en de school. De lunch wordt verzorgd door school.
Donderdag 24 augustus: Tijden 10.00 uur – 14.00 uur. Denk eraan om je laptop mee naar school te nemen. Als je vragen hebt over het financieren van de leermiddelen (o.a. een laptop) wil je dan zo snel mogelijk contact opnemen met schoolkosten@mboutrecht.nl. Zij kunnen je verder helpen.
Uitleg over je stage door de BPV (stage) consulent, uitleg door de Verzuim coördinator. Speurtocht door het gebouw. Uitleg over de ICT helpdesk.
Vrijdag 25 augustus: Tijden 09.00- 16.00 uur. Buitenactiviteit. Hierover ontvang je informatie op school van je studieloopbaanbegeleider. (SLB-ER)
Maandag 28 augustus: Stagezoekuurtjes . Hierover ontvang je informatie op school van je BPV (stage) consulent.
Dinsdag 29 augustus: Stagezoekuurtjes . Hierover ontvang je informatie op school van je BPV (stage) consulent.
Woensdag 30 augustus: Individuele gesprekken student en studieloopbaanbegeider op school. Je ontvangt van je studieloopbaanbegeleider een rooster hoe laat je, je gesprek hebt.
Donderdag 31 augustus : Individuele gesprekken student en studieloopbaanbegeider op school. Je ontvangt van je studieloopbaanbegeleider een rooster hoe laat je, je gesprek hebt.
Vrijdag 1 september: Inloopspreekuur voor ICT problemen. Informatie volgt.
Vanaf 4 september: Les volgens rooster
Kijk eerst of het antwoord op jouw vraag in de lijst met veelgestelde vragen op onze website staat. Staat het antwoord er niet tussen? Neem dan contact op via WhatsApp, e-mail of telefoon:
Let op: in de zomervakantie zijn we op werkdagen tussen 10.00 en 14.00 uur alleen via mail en WhatsApp bereikbaar.
Australielaan 25
Utrecht
+31 (0) 6 257 050 51 (WhatsApp)
Academie voor Zorg en Welzijn