Terug

Medewerker evenementenorganisatie

Welkom!

Wat leuk dat je komt studeren bij MBO Utrecht. Op deze pagina vind je de informatie die je nodig hebt voor het nieuwe schooljaar.

Plaatsingsdag

Tijdens de plaatsingsdag kom je met een klein groepje studenten op school kijken. Je maakt kennis met een aantal van onze docenten, je krijgt een rondleiding door het gebouw en informatie over bijvoorbeeld de start van het schooljaar of je stage. Daarnaast kijken we of je studentdossier volledig is, denk hierbij aan je ID, vooropleiding, foto voor je schoolpas en een ondertekende onderwijsovereenkomst.  

Op deze pagina kun je kijken wanneer de plaatsingsdag van jouw opleiding is. Je krijgt een e-mail waarin staat op welke tijd wij jou hebben ingepland.  

Vragen
Heb je vragen over de plaatsingsdag? Of kun je niet aanwezig zijn op de plaatsingsdag? Mail dan naar studentadministratie@mboutrecht.nl of stuur een appje naar 06 – 257 050 51.  

Leermiddelen

Voor het leveren van de leermiddelen (boeken, licenties, werkkleding etc.) die jij nodig hebt voor het volgen van je studie werken wij samen met Studers. Zij hebben het complete pakket voor je klaarliggen zodat je alles in één keer kunt bestellen en laten bezorgen. Zo weet je zeker dat je niets over het hoofd ziet. Het is niet verplicht om je leermiddelen hier te bestellen, maar het is wel handig. 

Klik hier om naar de site van Studers te gaan. 

Heb je financiële ondersteuning nodig omdat je je leermiddelen niet kunt betalen of heb je andere vragen over schoolkosten (zoals bijvoorbeeld over lesgeld of studiefinanciering)? Check dan onze pagina: schoolkosten en financiële ondersteuning. 

Aanschaf laptop 

Voor alle opleidingen bij MBO Utrecht heb je een laptop nodig. Als je nog geen laptop hebt moet je er verplicht een aanschaffen. 

Voor de meeste opleidingen is een basis laptop voldoende. Check aan welke eisen jouw laptop moet voldoen. 

Introductieweek

Na de zomervakantie beginnen we het schooljaar met de introductieweek. In deze dagen gaan we uitgebreid kennis maken met elkaar en regelen we nog wat praktische dingen zodat je goed van start kunt gaan. 

Wanneer en waar moet ik zijn?
We zien je voor de eerste dag op maandag 29 augustus om 09.00 uur aan de Daltonlaan 300. Wees niet ongerust, er zijn mensen bij de ingang die je de goede kant uit sturen. Deze eerste dag zal duren tot ca. 16.00 uur en staat in het teken van kennis maken met elkaar. 

Dinsdag 30 augustus starten we om 09.30 tot ongeveer 13:00 uur op de Daltonlaan 300. Deze tweede dag staat in het teken van kennismaken met de docenten en de opleiding en krijg je praktische informatie wat moet weten voor de start van de opleiding. 

Introductiekamp
Jullie worden woensdag 31 augustus om 08:45 verwacht op de Daltonlaan 300. Vanaf daar gaan we met een bus gezamenlijk naar de kamp locatie van YMCA de Hulshorst (Hierderbeek 1, 3849 RZ Hierden). Je bent ook in de mogelijkheid om met eigen vervoer te gaan. Geef dit even door via LELE@mboutrecht.nl want er zijn beperkte parkeerplaatsen. Jullie worden donderdag 1 september rond 16:45 weer terugverwacht op de Daltonlaan 300.
Tijdens het kamp leer je, je studiegenoten, de docenten en het evenementen vak nog beter kennen aan de hand van leuke en leerzame activiteiten. Het is een belangrijke maar vooral leuke start van je studie aan de Event Academie!
 

Wat moet ik allemaal meenemen?
Voor de eerste twee dagen wordt er verwacht dat je pen en papier mee neemt en je telefoon uiteraard. Doe vooral “makkelijke” kleding aan waarin je, je lekker kan bewegen. Neem voor de eerste twee dagen zelf je lunch mee. Er is ook een mogelijkheid om op school broodjes te bestellen in de kantine.  

Voor het introkamp is het ontbijt, 2x lunch en het avondeten geregeld. Ook zorgen we voor genoeg te drinken. Als je met voorkeur vegetarisch, veganistisch, halal eet of allergieën of dieetwensen hebt, geef dit even door via de onderstaande contactgegevens. Het is belangrijk om naast genoeg (regen)kleding, toiletartikelen ook de volgende dingen mee te nemen: 

  • Warme slaapzak met eventueel een hoeslaken en een hoofdkussen. 
  • Zaklantaarn. 
  • Eventueel powerbank voor je telefoon. 
  • Belangrijk bij een eventueel ziekenhuisbezoek een kopie van het verzekeringsbewijs. 

Heb je nog vragen of opmerkingen over bijvoorbeeld je eetwensen of wil je op eigen gelegenheid naar het introkamp? Neem even contact op met Lieke Loeters: l.loeters@mboutrecht.nl

De eerste introductiedag was een hele ervaring. We gingen team building spellen spelen bij Fort Vechten in Utrecht. Hier leerde je meteen je medestudenten kennen doordat je veel moet samenwerken. Het was erg leuk, sportief en leerzaam.

Femke, student

Programma eerste lesweek

Na de introductiedagen, op maandag 5 september beginnen we met het normale rooster. Vanaf dan moet je elke dag je laptop mee nemen en heb je je boeken nodig. 

Vragen? Wij helpen je graag!

Kijk eerst of het antwoord op jouw vraag in de lijst met veelgestelde vragen op onze website staat. Staat het antwoord er niet tussen? Neem dan contact op via WhatsApp, e-mail of telefoon: 

Let op: in de zomervakantie zijn we op werkdagen tussen 10.00 en 14.00 uualleen via mail en WhatsApp bereikbaar.

Locatie

Event Academie

Daltonlaan 300
Utrecht


+31 (0) 6 257 050 51 (WhatsApp)

Event Academie